ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

12 mars 2022

UFO;n

 Unfinished objekts...en vanlig benämning bland textilnördar...oavsett vilket material... men alster som blivit liggande och till slut blir färdig.

Nu den senaste veckan har två väskor blivit klara som jag började på för några år sedan.

Först ut är  Mossby´s Doktorsväska. Jag valde att brodera ett grafiskt mönster på vadmal. Vadmal är inget smidigt material och väskan blev tung och stadig med ordentliga mellanlägg.

Den har redan tjänstgjort som utflyktsväska, bra med olika fack som passade termos och vattenflaska samt mycket utrymme för lunchlådorna. Den passar bra för bilutflykter... inget att gå och bära på...

Bild från  starten av broderiet i september 2020. Tydligen hade jag det med mig när vi var i stugan i Grönklitt. (Det är bra med foton som stöd för minnet.)

Handtag från Clurigt och som tur var en broderad påminnelse om årtalet




Den andra väskan jag fann i gömmorna var en kasse i tyg köpt på Buranos i Årjäng. Säkert fyra-fem år sedan...

Det var handtaget som fattades där också, de låg bredvid och var nog tänkta till dokotorsväskan... nu passade de bra till denna enkla kasse. Inget mönster behövdes till denna...



Till sist en bild från Sergelstorg i mars 2022. Vi var på kulturhuset och såg en dansföreställning och när vi kom därifrån hade det mörknat - Kristallvertikalaccent, dvs   "Glasobelisken"  var upplyst i Ukrainas färger.
Vi visar på alla sätt vårt stöd för Ukraina och det fruktansvärda kriget som Rysslands president startat.









3 kommentarer:

Gudrun sa...

Hej! Så fina väskor du sytt. Jag gillar när man sätter egen prägel och fantasi på det man skapar. Du är så duktig på det.
Kriget är så hemskt och jag tycker bilderna blir grymmare för varje dag som går.Så meningslöst krig .

Katarina sa...

Så personliga och fina väskor! Och så härligt att få klart en del UFO:n! kram Katarina

Eva Sundström sa...

Genom att någon sökt sig från Mettas blogg till mig för en titt på ett äldre inlägg, hittade jag hit. Stickningar kan jag hitta som ufon ibland. Väskor har jag aldrig sytt men av detta blev jag än mer inspirerad att försöka. Vill få till en handarbetsväska som passar till min nya cykelkorg!