ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

29 maj 2014

Vårfloret

En förmiddagspromenad en ljuvlig kristihimmelsfärdsdag
Med fåglarnas kvitter i bakgrunden. 
Jag hade bespetsat mig på att plocka en bukett liljekonvaljer
Och kom hem med en mycket blandad bukett med vårblommor. 
15 olika sorter!


Men även blåklint växte längs vägen, är inte det väldigt tidigt?



När jag gick där i majsolens sken o filosoferade över alla olika växter jag såg o de jag plockade med hem så kom jag inte på så många namn på dem som jag önskade. Så tanken slog mig, jag borde göra min egen flora. Mmmm, kanske jag gör slag i saken- redan imorgon...

" jag skäms inte att tillstå att jag är ovetande om det jag inte vet"
Cicero

3 kommentarer:

Katarina sa...

Blev det någon flora idag då?:-))Du är inte ensam om att ha svårt med namn på vildväxande blommor. Liljekonvalj ser jag, och något kaprifolliknande.... Bergklinten på den andra bilden har jag haft här hemma, men jag tror den blivit alltmer "utträngd" av andra växter.
kram Katarina

ewa-christine sa...

Ibland så får man erkänna att allt kan inte få plats heller eller hur?

Katarina sa...

Bara test. Katarina