ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

13 sep. 2008



Höst



Dax att gå på kurs...

man kan lära sig att sy knappar ,
antingen i Hemslöjdens lilla söta stuga från 1700 talet ( som jag gör) eller via nätets alla trådar.

Den grå och lila knappen är sydd över en plastring, de andra tre är sydda över tråden som först virats runt en penna.




Sen kan man åka till Quiltköping (Lidköping) med goda vänner och ha mycket trevligt.

Gå en kursdag för Libby Lehman tex....






Application;

Libby kallar detta för Putluck appliqué - knytkalas med tyger...( min översättning)
eftersom man tar vad man har , syr på baksidan och klipper upp och man vet inte riktigt hur det blir. Men bra blir det alltid ( enligt Libby) Till alla råa kanter använder man någon av symaskinens alla mönstersömmar - för enligt Libby ska de användas- varför har du annars köpt en dyr symaskin...







När det gäller den andra delen i Libbys kurs - Sheer ribbons illusions- har jag en del att lära...men övning ger färdighet och som det stod på första sidan i min tyskabok på 1960 talet: "Alles anfang ist schwer"

3 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Dessa knappar är så vackra - och roliga att göra!

Anonym sa...

Dina kurs övningar blev ju toppen.
:) Mathilda

Anonym sa...

Så läcker blomma du har sytt! Knapparna är härliga, tack för länken! Då slipper jag leta....
Höstfint har du gjort också, både ute och inne! Kram Katarina