ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

9 nov. 2008

Rutor









De senaste och sista inchisarna i inch bytet i min TTRgrupp.


Här nedan är resultatt av ihopsydda inbytta ( säkert 3-4 år sedan) bruna rutor 5"x5" stora.

Jag har infogad några turkosa rutor...






lekt med reverse applique eller potluck som

Libby Lehman kallade tekniken




och då blev det så här - utlagd på köksbordet





eller hängades på syrumsdörren.







Mera lek med rutor




antingen blir det en fyrkantig duk

eller

en avlång...




jag leker med tekniken disapearing ninepatch eller split ninepatch- kärt barn har många namn. Tygerna har jag köpt i Las vegas...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut som du roat dig ordentligt. Den brun/turkosa quilten blir ju helt underbar. Pricken över i´t är ju de turkosa lapparna.
Försvinnande 9:e rutor, står på min prova lista.
Tack för inchén

Lizzan sa...

Hej! Härliga prekt du har på gång. Jag fick inte upp nån virusvarning. KRAM

Lizzan sa...

Hoppsan tryckfelsnisse var i farten :) Projekt ska det naturligtvis stå :)

Anonym sa...

Så läckert det blir med de turkosa tilläggen! Kanon! Är visst extra "mottaglig" för brun-blå varianter för närvarande...:-)På syfestivalen spanade jag efter blå/bruna kvilttrådar....hittade dock inga.
De ljusa pastellerna har jag inte förknippat med dig tidigare. Känns lite främmande för mig ännu, med alla dessa stormönstrade tyger....behöver nog bara längre tillvänjning:-) Kram Katarina

Ullis sa...

Det brun/turkosa blir ju hur läckert som helst!!! Kramar Ullis

Anonym sa...

Hej Annicka!!
Vilka härliga projket du har på gång med rutor. Skall bli spännade att få se dem färdiga.
Kram Kerstin i Råröd

Anonym sa...

Dina pågång-projekt är så läckra. Härligt med turkost o brunt!

ewa-christine sa...

Lycka till med dina projekt, de ser urmysiga ut.