ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

8 feb. 2009


"Ju mer jag tänker på saken dess tydligare
tycks det mig att livet är till för att levas"
Bevingade ord

kan vara både med ordspråk,ordstäv,citat och talesätt läser jag i Vikipedia.
jag facineras ofta av ordspråk - aforismer och citat, ibland blandar jag in dem i mina kreativa uttryck...




"carpe diem" "denna dagen ett liv" "en ros är en ros är en ros"



"Att behärska ordningen är trivialt mästaren behärskar kaoset "
(mmm passar väldigt bra vid skrivbordet på jobbet...)



"Att sy och sprätta upp är sömmerskans lott"

min mormor Hilda använde ofta det här uttrycket
Min svärmor sa ofta " ja det är ett bekymmer stort som e mösse" - kanske att det uttrycket
återfinns så småningom i något som jag gör...

7 kommentarer:

ewa-christine sa...

Hej där
Men nu har du ändrat om igen. Så fint det blev.
Vilka härliga broderier mm du har med på bloggen idag.
Jättekul att följa......

Anonym sa...

Härliga alster du visar upp idag! Tycker också det är roligt med ordspråk o.likn. Kan ju vara en utmärkt inspiration......Får nog ta till mig av dina idéer... Kram Katarina

gunnelsvensson sa...

Din Carpe Diem är jättefin! Ja man kan inspireras mycket av ord och ordspråk ! Min mamma anvädner det jättemykcet, kanske skulle sy några av hennes ?

Veronika sa...

Hej! Måste säga att jag verkligen gillar din carpe diem med hjärtan. Jättefin!! Ha en skön vecka

annicka sa...

Tack för era trevliga kommentarer! de värmer

ewa-christine sa...

Håller med Veronika (min dotter dessutom) jag gillar också detta konstverk!!

Anonym sa...

Så roligt att läsa dina bevingade ord. Och kul att se dem i dina arbeten. Kram Kerstin