ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

15 maj 2010

Stickorna klirrar...

"Dagens tips" 
Tant kofta har ett härligt lotteri där du kan vinna garn och mönster bl.a till den här axelvärmaren.
bild från tant koftas blogg


I min stickhörna finns början till en tröja som jag stickar  uppifrån och ned på mitt eget sätt. Min  vision är en svepande lätt och luftig kofta ...ja ja vi får se hur det blir--det visar sig kanske sedan att det hade varit bättre att följa ett mönster... nu har jag mätt och räknat- lagt till och lagt ifrån- kikat lite på hur ärmhål skapas och tja än så länge ser det bra ut.


Garn Zauerball från Schoppelwolle




Nästan färdiga däremot är mina sommarsockor

de stickas också i Zauerball 



 Sockorna är mönstrade och delvis har jag följt ett mönster från Drops
lite mindre maskor, inte följt hela mönsterrapporten osv....






3 kommentarer:

Katarina sa...

Så ljuvliga sommarsockor! Ser spännande ut med din pågående kofta! Här vilar alla påbörjade stickningar...:-)) Kram Katarina

Gunilla.B sa...

Vilka ljuvliga sockor! Undrar var man kan köpa det garnet?

C De-sign sa...

Hej Underbara sommarsockor!!!! Jag njuter av alla dina inlägg......jag har missat en hel del ser jag, du vet...tiden räcker inte till allt man vill....Önskar dig en fortsatt skön helg! Det är ju så underbart vackert nu... man vill stanna tiden ett tag! Kram fr C