ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

20 aug. 2011

Reseetui

Att resa med nål, tråd o tyg


Att resa  med ett broderi eller annat syende tror jag att en del av oss textilnördar gör.   
Vi vill nog ha något i handen även då...

Så här ser det ut hos mig när jag är på resande fot:


Inte så speciellt eller hur? Möjligen en lite svårpackad ask...

 men det får plats mycket...och har hängt med i flera år
med olika innehåll förståss. 

Nu är det ett hexagonprojekt på gång.




Hur gör du när du reser med nål, tråd och tyg?

6 kommentarer:

evaj sa...

Förr när man ex.flög kunde man ju sy under tiden.Idag går inte det,,tyvärr,, så jag packar ner allt i resväskan och ofta då i en liten tygkasse..som tar så lite plats som möjligt./kram o lycka till med hexagonerna

Katarina sa...

Så läckert, vilka färger! Har du färgat själv, eller...? Vad ska det tänkas bli då? När jag reser, så har jag nog oftast lämnat syprojekten hemma. Men i somras hade jag det i en Gudrun Sjödén kasse.....:-)) Kram Katarina

Anonym sa...

Vilka härliga tyger!!! Det kommer ju att bli jätteläckert!! Jag brukar ha mina syprojekt i en låda eller tygpåse när jag är ute o reser. Kram Anneli

Sigge och My sa...

Vilken fin och bra resepackning :) Själv när vi bilar så packar jag i en snygg papperpåse och har min Reisenthal som jag har inne i bilen med allt annat som spel och..och...och. Flyger vi så packas det i en kasse som tar lite plats. Men måste nog fundera ut en annan lösning eftersom dt inte blir så bra i kassar :) Kram

ewa-christine sa...

Läckert, det är nog samma här.......jag har en liten miniväska med det nödvändigaste för mina ögonblicksbilder......dom är nog uppe i över 1000 vid detta laget........det blir någora stycken på varje resa.

Och du, 27 du sa, 27 det va..........riktigt bra tycker ja.

Ha en skön helg!!

annicka sa...

Hej, det var väl det jag trodde att det finns fler än jag som reser med nål o tråd. kul att läsa era svar! Tack