ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

20 aug. 2012

Color Kalejdoscope

Det var det där med färger igen...

Jag är inte den som hittar fynd så ofta- men härom månaden hade jag turen att hitta den här boken på en loppis

 en tysk bok men med många många bilder som tur är...

en lek med färger
gissa om den boken var som en skänk från ovan till mig...

nu gäller det att fräscha upp skoltyskan som ligger dold i min hjärna sedan 45 år tillbaka

Det medföljde flera olika färgkartor att kombinera med varandra.

Här är några ex:
Samma grundfärgkarta med olika 4 olika ramar...




 Samma grundfärgkarta kombinerad med ytterligare en färgkarta samt olika ramar



Här är 3 bilder som visar mittenrutan på färgkartorna  ovan





ja sen är det många många sidor med färger....



Jag har att göra... 




3 kommentarer:

Karin sa...

Wow vilken läcker bok!! Jag kan föreställa mig att man kan sitta i timmar och leka med olika kombinationer och få lust att göra något. Inte utan att jag blir lite avis på dig!

Gudrun sa...

Såna böcker ger en en kick!
Härligt att du hittade den.

ewa-christine sa...

Ja du har att göra om du tar dig igenom allt detta. Hoppas att du har det bra och haft en skön och avkopplande semester. Här har allt varit underbart, nu ser jag fram emot en spännande höst med många nya projekt. Sköt om dig och ha en fin söndag.