ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

14 okt. 2020

Porträtt

 Under en ganska lång tid har jag ägnat mig åt att då och då  brodera porträtt. 

På för mig kända personer, dvs familjen samt  påhittade ansikten.



Min man... lila lintråd på kaffefärgat bomullstyg. Efterstygn

okänd kvinna... mest  efterstygn 



ytterligare en okänd kvinna... för att få riktigt frossa i färger-  mest schatterstygn,  


del av broderi med min mormor Hilda- flätad bakgrund - mest förstygn

försök till självporträtt - förlagan ritat med förbundna ögon
säkert 15 år gammalt broderi- 
ytterligare ett  av de äldre broderierna 




min dotter som barn... på flätad bakgrund där broderiet behöver framträda tydligare- det ska bli ifyllt vartefter... mest förstygn









1 kommentar:

Katarina sa...

Du är modig och duktig, som ger dig på så svåra motiv! Roligt att du tar med både äldre och nyare, du har utvecklats! Men tyckte inte att du var dig riktigt lik:-) Inte så konstigt, men ändå väldigt bra, tecknat med förbundna ögon..... kram Katarina