ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

26 jan. 2022

att summera en sommar

Times flies... 

8 månader sen senaste inlägget... - det får jag väl göra något åt, så här kommer nu i rask takt sommaren 2021 - faktiskt riktigt trevligt att minnas tillbaka. 

 Att summera en sommar... det är både lätt och utmanande. Vad ska summeras? Vilken period- när börjar en sommar och när slutar den? Jag gör ett försök och tänker att jag summerar min hantverkssommar ur mitt perspektiv.


Nåväl i maj stickade jag på en jumper som ju blev färdig. Men den var rolig att sticka men inte att bära, så den ligger fint i skåpet.  



Nästa stickprojekt blev en restgarnströja. Den var också rolig att sticka på och blev min sommarstickning.   


         
     
  Men i slutet av augusti kom jag på att jag skulle sticka en födelsedagspresent ( en hoodie)  till mittäldsta barnbarns 15 årsdag, i slutet av september, så restgarnströjan fick maka på sig. ( Den är inte färdig än...)  Hoodien  har jag dock ingen bild på. Men den blev färdig i tid!


Det broderade kartboksprojektet rullade på med nya uppgifter under sommaren.. Det är åtta stycken små broderier som jag kommer att göra ett eget inlägg om.

En klänning blev sydd och flitigt använd under de varmaste sommardagarna.


Bjuder på en bild på klänningen när jag var i Fjärilshuset i Stockholm och hade kul framför en spegel  typ Roliga husets speglar...


Naturligtvis blev det museibesök också under sommaren. 

Dels  Nyköpings länsmuseum med fina textila bilder av Elisabeth Englund, konstnär från Nyköping



Ståhls collection i Norrköping

 


  Liljevalchs årliga Vårsalong, där fanns bl a Ulla Anderssons Coronabroderi





I Borlänge i SSABs matsal fanns fina broderier från  Rene'e Rudebrant  


På Elin Vägners  lilla Björka hittade jag en liten fin textil av Reine Navin  



                                                        

  

och några broderade bilder av Ulla Andersson.

 






Sommarkurser hör ju till, eller hur?





 I augusti var jag hos Fru Strid på Väddö och gick en collagekurs- olika trycktekniker.









Sommarens sista dagar i september var jag till Tjällmo och Christina Agnesdotter och experimenterade med ecotryck.







För övrigt så blev det  några fina mini resor  till Grönklitt i Dalarna med delar av familjen, till goda vänner i Eskilstuna, släkten i Aneby, goda vänner i Nävekvarn  och en rundtur i Småland. Kusinbesök i juni med kusiner på pappas sida, och många skogspromenader för att leta Naturpasskontroller. (90 st). Pandemin började  att klinga av och vi kunde röra oss mera fritt. I slutet av september togs  alla restriktioner bort men det skulle ju ändras visade det sig.






1 kommentar:

Katarina sa...

Hos dig har stickorna verkligen varit i farten under sommaren! Synd på fin tröja att den blev liggandes. Klänningen var snygg, men du var dig inte lik:-) Kul att du uppdaterat! kram Katarina