ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

14 juni 2008

På gång...

Det är några projekt på gång i min lilla kammare -

Först ett blått/rosa fabric paper som är utgångsläget till ett 3D projekt men här på bilden platt som en pannkaka!

Jag har utgått från ett tyg jag målade/färgade för några år sedan som nu är botten för div. silkespappersbitar, angelina och tråd/bandrester. Översta lagret är tyll. Misty fuse ( ett tunnt klisterflor) sammanbinder de olika lagren.



Det andra projektet ser kanske mystiskt ut??



Rostfärgat tyg på gång....här ovan är spiken och de övriga rostiga bitarna väl inlindade i tyget, som jag blött med vatten och vinäger. Hela paketet skyddas av en plastpåse. Nu ligger det ute på altanen i väntan på att processen ska starta...


En båt som förlist... iallafall fynd från min helg på Örskär- början till något nytt?!

4 kommentarer:

My sa...

Det här ska verkligen spännande att följa.

Anonym sa...

Ska bli skoj att se hur detta blir! Hur länge behöver det ligga?
Kram Katarina

annicka sa...

Förra gången jag "rostade" tyg tog det flera veckor innan jag var nöjd, så vi får se hur det blir den här gången.

ewa-christine sa...

Såg du Gunnels rostfärgning? Det finns jättemånga metoder som gör att man kan ta tyget på ett par dagar upp till veckor. Jag har recept om du vill ha!!