ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

7 apr. 2009

Silkesfibrer
Silke 1

Jag har inhandlat silkesfibrer så att jag kan göra papper, som kommer att bli underbart att brodera på...

Här är några smakprov:




Färg buttercup och red lustre

#1 Silket färgat med de nyinköpta färgerna -

(se blogginlägg 5 april).

Den vita tussen brevid smakprovet är silket som det ser ut innan detfuktats med färg och behandlats med värme ( strykjärn )

Färg lime

#2 Silke och cheesecloth

Färg buttercup
#3 Silke, cheesecloth och ludd från torktumlaren


Färg buttercup, red lustre och gold
#4 Silke och silke...


3 kommentarer:

Katarina sa...

Ser så härligt ut! Har du renskurit kanterna efteråt? För så raka blir då inte mina.... Kram Katarina

annicka sa...

Ja, jag har renskurit kanterna. Proverna är i ATC storlek, dvs 2.5X3,5 inch. Restbitarna som blev över efter det att jag skurit rent kanterna har jag återanvänt- bild kommer i bloggen ...

Anonym sa...

Det ser kul ut, på Canvas får man alltid inspiration. Kram Mia