ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

10 okt. 2009


Broderi på lapptäcksbakgrund

Spännande kurs i helgen... med Ulva Ugerup.



Här ser ni min textilhög som kommer med till Linköpings hemslöjd för att förvandlas till ett -hoppas jag- "textil smycke" nåja åtminstone till ett självporträtt på textil bakgrund.
Jag har plockat ihop rostfärgade tyger och andra infärgade och tryckta tyger som fanns i mina gömmor samt garner och mixed media material.

4 kommentarer:

ewa-christine sa...

Det skall bli spännande att se vad som blir av allt detta vackra material!

Katarina sa...

Härligt material du plockat ihop! Väntar med spänning på vad det ska resultera i! Kram Katarina

ewa-christine sa...

Så du skall träffa Ulva. Hälsa Ulva från mig, hon är en mycket kär vän. Det var hon som också invigde min utställning i augusti. Ge henne en kram - så blir hon nog förvånad. Det skall bli härligt att se vad du kommer att göra med tygerna!! Ha det så kul!!

gunnelsvensson sa...

oj Annicka vilka härliga tyger och annat material! visst är rosttyger härliga? Så kul du kommer att ha, jag lover! Jag har gått två kurser för Ulva och hon är så inspirerande. Hälsa från mig också!
Tack för kommentaren hos mig. Ja du att kombinera olika intressen i ett projekt det är alltid kul!