ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

30 dec. 2010

Inför det nya året...

BALANS




Inför ett nytt år tänker nog många av oss både på det som varit och det som ska komma... 
ofta kanske vi hoppas på någon slags förändring - och ger nyårslöften ...

inför 2011 har  jag gjort en bild som också är min vision inför det kommande året .
Ett årtidshjul, ett dygnshjul, men också ett  ...ett livshjul

läs hjulet från öster- vår , morgon, nyfödd
i söder- sommar, mitt på dagen, mitt i livet
väster-höst,kväll, ålderdom
norr- vinter, natt och avslutande av liv

BALANS vill jag ha i mitt liv - 
balans mellan fritid och arbetsliv
balans i mitt arbetsliv- mellan inne och utejobb...mellan egetarbete och samarbete, balans i almenackan
balans i mitt textila skapande- mellan påbörjade och avslutade alster, mellan nya och gamla tekniker, mellan nyinköp och återanvändning
balans i mitt privata liv mellan egen tid, parliv och barn o barnbarnsliv, samvaro med vänner och arbete i föreningslivet

GOTT slut! 
och 
Ett GOTT NYTT 2011

Tack för era inlägg och med hopp om ett härligt Bloggår 2011

7 kommentarer:

ewa-christine sa...

Annika så fint det blev. Jag är glad att jag var den första som kommenterade ditt 2011 balansår, för vi delar det på något sätt eller hur. Fiffig montering!!
Så nu skapar vi det som vi önskar eller hur??
Ha ett gott slut!!
kramar

Anette L sa...

Vilken underbar vision, både som du formulerat den och som du visualiserat den!
Jag önskar dig ett 2011 - precis så som du vill ha det!
Kram
Anette L

Birgitta i Gävle sa...

Gott Nytt År!

Vilket underbart hjul du har gjort. Det tar jag till mitt hjärta.

C De-sign sa...

Balans låter bra!!! Harmoni..... ja jag gillar nyårsafton på många sätt! Tack för det här året!
Jag önskar dig en underbar nyårsafton! Och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2011! Varm Kram fr C

gunnelsvensson sa...

Så fint! Jag har ju sett det förut, men nu när jag läste texten fick det ytterligare innebörd! Bra mål att sträva mot. Jag önskar dig ett balanserat och Gott Nytt År!

Anonym sa...

Härlig vision av det kommande året, både orden och din textil, skapade illustration! Önskar dig ett sådant år! Kram från Katarina

Anonym sa...

Även jag önskar dig ett 2011 i balans och harmoni. Så fint du skapat med både broderi och ord. Varma hälsningar Margareta.