ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

18 aug. 2012

Färg o form

Färg o form, grafiska uttryck, färgers samspel och påverkan. 

Form o färg i kombination-jag slutar aldrig att vilja lära mer o mer o mer...

fina kombinationer finns runt omkring mig
på hemtextilier
på kläder
i naturen
på museer
i böcker






När inspirationen inte finns, 
när huvudet är tomt på vilja göra, utforska, kreera, 
när motivationen helt enkelt inte finns
då brukar jag titta på färger o former runt mig





alltid något...

2 kommentarer:

Karin sa...

Javisst, färg och form! Naturen som överraskar och inspirerar. Det kräver övning att se, i det lilla och i det stora. Att plocka ut detaljerna som gör något intressant eller irriterande.

Katarina sa...

Finns mycket att hämta där, och tids nog kommer lusten och viljan. Liksom jorden kanske även vi mår bra av "växelbruk"? Om jag känner dig rätt, så är du nog snart igång igen.....kram Katarina