ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

2 jan. 2013

2013

Nytt år 

Det nya året ger oss tankar om förändring, förnyelse...visst är det väl så att vi ofta tänker att nu, nu ska det bli ändring- Stora eller små förändringar men ändock en förändring...  till det bättre förståss

Det blanka, nya  året som vi ska fylla med något som vi sen kan minnas och glädjas åt- lite som att fylla en blogg
vissa perioder har jag haft svårt för det- inte för att mitt liv är händelselöst- nej då- utan för att jag inte prioriterar helt enkelt...
Läser mångas bloggar, varje dag och det som är roligast är de som det finns ett litet inlägg i varje dag...så vill jag med
SÅ varför inte - kanske ett löfte till mig själv att skriva något varje dag- det är ju en fantastisk dagbok - till hjälp för minnet och att glädjas åt.
Ja så får det bli - nåja eller varannan dag eller en gång i veckan...

Jag har  faktiskt börjat med lite förnyelse redan - ändrat lite i blogglayouten som ni ser- vill gärna förenkla- kanske jag ändrar mig

Året som gick

Många gör sammanfattningar av vad de gjort under det gångna året...- det kan ju även jag göra så här kommer några textila minnen och några resor


 Slöjdat har jag gjort - Min hemslöjdsgrupp deltog  på Hemslöjdens 100 årsjubeleum
 Stickat har jag gjort men väldigt lite fastnade på bild- men OFFE tröjan gjorde det - den är tyvärr ett UFO
 Sytt har jag gjort men inte speciellt mycket- några necessärer som fått andra hem, några kjolar mm
 Skapat  har jag också gjort  men alldeles för lite- Pippi på fåglar pryder nu mitt arbetsrum på kontoret
 Broderat har jag gjort-mest av allt detta år- kul!!!
 Även ritat mönster

Resorna gick detta år  till Japan, Danmark, London, Quiltköping  och Dalarna
 Jag prickade in körsbärsblommorna!!! som nyfylld 60 åring
 Tygaffärer i London var en härlig upplevelse med goda syvännerna

Nästa inlägg blir garanterat inte så här långt!

"Le -och du får ett leende tillbaka"



7 kommentarer:

ewa-christine sa...

Trevligt att läsa och trevliga saker som du gjort. Ett bra sätt att sumera kan jag tänka mig.....ha det!

Katarina sa...

Kul att få ta del av en liten sammanfattning så här. Ditt skapande är varierande, vilket även resorna varit. Kände inte riktigt igen mig först här på bloggen, men sen kom jag på att jag nog var med när det skapades? Får bli lite tätare besök här hädanefter....... kram Katarina

Dollandesign sa...

Le - och du får ett leende tillbaka.
Det var fint sagt, tycker jag.

Dollandesign

annicka sa...

Katarina, filtkurs i Quiltköping, du var med ! ;)

annicka sa...

Jaa leenden kan man strössla med! Det fungerar nästan alltid

annicka sa...

Ja det är intressant att gå igenom bilder som tagits det senaste året-jag fick syn på att jag ändock varit en del i mitt syrum, trots att min känsla var en annan

Lizzan sa...

Vilken härlig sammanfattning av det gågna året!! Kul att du ska försöka bli mer aktiv att blogga, det är ju som en liten dagbok och jätteskoj att blicka tillbaka i mellan varven!!
God fortsättning på det nya året!!
Kram Lizzan