ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

21 nov. 2013

en grå och en vit

Får jag  presentera....
 
 "Nasse" vit...  o  "Nasse" grå
mina sjalar små


 Under året har jag stickat på "Raka rör" och "Klippkort"
båda mönster från Tant kofta


                                                     Klippkort
och
Raka rör

                            
I
Maria Mobergs lilla fina bok om fingerlekar
hittar jag
 
       "Nasse vit och nasse grå,
         
hungriga små grisar små.
         Tänkte sluka maten bums,
        men i hon de föll plums"


Fingerramsor
är nog inte så vanligt i dagens mediavärld...
men
ett o annat barn
kanske kan få uppleva det genom sina far o morföräldrar???

 


 



3 kommentarer:

Katarina sa...

Passar ju bra så här inför vintern, blir fint att svepa in dig i! Den ramsan var ny för mig. Men några andra har det nog blivit. kram Katarina

Mia sa...

Den grå är så fin!

Anneli sa...

Fina sjalar som kan värma dig