ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

9 feb. 2014

gå i någon annans mockasiner

Kärt barn har många namn sägs det...
 
det här ordspråket om att gå i någon annans mockasiner är nog ett riktigt kärt ordspråk för oss...
 jag hittade många varianter när jag sökte på nätet
såsom:

"gör dig inte till domare över din granne för än du gått två månader i hans mockasiner"  

"döm ingen förrän du gått en mil i hans mockasiner"


"uttala dig inte om en människa förrän du gått 200 mil i hennes mockasiner"


"att gå tusen mil i någon annans mockasiner...

 "gå ett månvarv i någon annans mockasiner innan du  dömer...
 
och varför sökte jag på det kanske du tänker...
 
Jo för att ordspråket dök upp i mitt huvud när jag skulle fundera ut ledtråd nr 4 i mysteriebroderiet
Ledtråden var ett klädesplagg





Sen var det ganska svårt att få till dem...jag kanske gör om dem men nu får de vara som de är.



 

1 kommentar:

Katarina sa...

Du väljer då inte det lättaste precis:-))Det uttrycket var nytt för mig, däremot har jag ju hört att gå i någons skor. Lärorikt att läsa bloggar:-)) kram Katarina