ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

28 jan. 2021

scraps

 Scraps dvs tygrester... 

de kan ligga till sig eller användas direkt...

Jag har gjort det senare nu och det blev som en dogmauppgift, ni vet jag skrev ju om dogmabroderi för lite sen. Nu är det gränser som gäller bland tygerna... jag tänkte att pröva hur mycket man kan få ihop av rester... ett ganska kul arbete.



                  

     

                     

  

                                     Inspiration kommer från @quiltsfromtheatic

                            Här kan du läsa en intervju med honom om hans sätt att arbeta: Nicholas Ball




Broderiet vilar till sig i det här skicket:




Quilten jag skrev om i fg inlägg ser nu ut så här. 

Lite mer bråkig i mönstret...har planer för quiltningen så det kommer mer bråkighet...

Baksidan är klar också så nu ligger det ihopvikt i fönstret i väntan på tyg till kanterna. I nuläget är det inte bara att åka iväg och köpa tyg- ja inte annars heller för i Norrköping med omnejd finns inga tygaffärer att räkna med. Men det går att skicka efter och om man skickar med lite tygprover så kan tygaffären hjälpa till med kanttyget...hoppas jag

Persiennerna är neddragna under vintern då två kompostlådor står utanför- på sommaren smälter de in mer i naturen...



2 kommentarer:

Katarina sa...

Oj här händer det grejer minsann! Så mycket du har på gång, kul att få ta del av! Och även bloggen har förnyats, fin bild på dig! Vad är det för byggnad bakom dig? kram Katarina

Gudrun sa...

Vilken härlig komposition på designväggen!!Komposter är ju så fina:-))Jag kör med bokashi nu.Maskarna älskar goda mat .
Trevlig helg!
Kram Gudrun