ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

31 jan. 2022

- Åtta kartbilder -

 



Under sommaren 2021 deltog jag i en utmaning  i Facebookgruppen Mysteriebroderi och Broderiutmaningar. Det var  ett 8 veckors broderievenemang. En ny uppgift i veckan.

Det var så inspirerande att följa och just då var jag nog inne i ett kreativt flöde...


1. Ur den allra minstas perspektiv; studera din handflata och tänk dig den som en karta.


Jag använde mig av karttecken för att beskriva min vänstra handflata med vägar, dalar och kullar.

2.Varje människa har en ö


Jag utgick från ett färgat tyg med tryck av en frukt- glömt vilken... även här är det karttecken som beskriver hus och toppar samt träd...

3.Skattkarta


ja...var katten är skatten? 


4.Ursäkta; kan du visa mig vägen till...


i mitt huvud kom plötsligt upp en barnvisa-  den heter Skrammelbilen och sjöngs mycket när jag arbetade på förskola.

5.Vintergatan; din egen stjärnhimmel


ja det blev min familjs stjärnbilder...


6.Här bor jag



Mitt första hem...

7. En labyrint


oj här blev det snårigt... 



8 Myrsteg


Återigen ett redan färdigt tryckt tyg ur mina gömmor- kan det ha varit en trådrulle jag använde att trycka med? Några myror och lite steg- just här tror jag mig ana att musten gick ut mig ...

Kartboken är inte monterad än... men intentionen är att den ska bli en bok...


1 kommentar:

Katarina sa...

Intressant att se hur du löst så olika uppgifter/utmaningar, och på olika sätt. Medan jag läste och tittade, så funderade jag på hur/vad du tänkt göra av dem. Nu vet jag! En Utmaning återstår - att göra det klart:-)) kram Katarina