ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

8 okt. 2012

Kantha ett stygn med tradition



Kantha
   
Jag deltog i en workshop i Lidköping (Quiltköping) i september. 

Janes Davis textilkonstnär från England visade enkla stygn-Kantha- 
ett stygn som  jag sett på  många  textiler men aldrig prövat att sy. 



Det är ju enkla förstygn och de har jag sytt många gånger 
men inte på detta sätt något ihoprynkade som Jane Davis lärde ut.
 

En provbit är en provbit men den kom till användning fortare än jag trott!



Blir du nyfiken på Kantha stygn så klicka dig vidare till Mina stygn så kan du läsa mer om dem.

 






3 kommentarer:

Katarina sa...

Effektfullt! Kul sätt att använda provlappen. Något nytt på g där tror jag....kram Katarina

Dollandesign sa...

Vips, har Du gjort ett lock till Din ask! Det ser faktiskt kul ut, tycker jag.

Dollandesign

Anneli sa...

Effektfullt och kul.
Kram Anneli