ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

19 feb. 2021

restbitar-scraps

Jag har visst drabbats av någon slag scrapsbacill. Det är ju iochförsig  bra mycket bättre än att drabbas av Coronaviruset... lättare att trivas med om man säger så...

I varje fall har jag nu en tid bara sytt och sytt- bit på bit. Men ser väldigt liten skillnad i restlådan med tygbitar.



Starkt inspirerad av alla projekt jag ser på Instagram. Där hittade jag ex crazymums scrapvortex  quilt.  



jag tänker mig nog ingen quilt-  det kan bli för mycket

men har kommit så här långt för tillfället och det ser ju misstänkt likt ut som en quilt


har även provat att bara använda svartvitt tyg men kunde inte låta bli att fälla in en mörkt vinröd linje. 


Den provbiten har blivit en liten förvaring. Det kommer nog en bild i nästa blogginlägg.

Men  scrapsinspiration bara fortsätter finns en del ex hos aquilterstables.

Broderiet jag påbörjade för någon månad sedan, när jag var med på en workshop som Vinney Stapley arrangerade har kommit så här långt. Jag bara leker där med...nu med symaskinen, men det får det hänga till sig ett tag till innan jag vet vad det vill bli.



Inga kommentarer: