ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

12 feb. 2022

Bra att ha väskor

 Det är alltid kul att sy små projekt av redan befintligt material- antingen tyg som jag färgat själv eller något jag quiltat och som sen ligger och väntar på att få bli använt.


De här två små projekten är just sådana...

Först ut är  Flipping out - (mönster från  By Annie  )



Yttertyget till den röda pennskrinet är färgat med textilfärg- målat med pensel och sedan ihopsatt med överblivna rester från andra projekt.  Där finns nu pennor för mönsteröverföring samt limstift och linjal.


Här sker det en övergång från gammal till ny... Den gamla necessären har verkligen gjort sitt- det kanske inte syns på bilden men den är sunkig...säker tioårs användning har gjort sitt och nu ska en ny få tjänstgöra i några år. Gjorde den lite högre men behöll annars storleken. 


Utgångsläget var en liten artquilt som jag sydde för något år sedan...

 baksidan blev enfärgad och neutral

men  framsidan desto mer färgglad och mönstrad



Även telefonen behövde en ny väska. Jag tycker att det är bra att ha både telefon, kreditkort och nyckel på samma plats. Nej jag vet, inte bra om man tappar bort förstås men ialla fall här är den. Ett gratis mönster från By Annie   


Den ser väldigt sned ut här, men det är den inte...

Den är testad några gånger och fungerar utmärkt. Jag har en känsla av att det blir fler. Kanske med kreditkortsfickan på högkant istället och något större i största allmänhet.




2 kommentarer:

Katarina sa...

Kul att du återupptagit bloggandet! Så produktiv du varit, många fina förvaringar till ditt och datt. Smart att ta till vara sånt som blivit liggandes, och snyggt blev ju alltsammans! kram Katarina

Gudrun sa...

Du syr så fräcka saker,jättekul att ta del av dem. Den som spar han har---till läckra alster!!
Blåsiga men hjärtliga öländska hälsningar/Gudrun