ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

24 feb. 2013

oj oj Offe en riktig process


Ja många av mina projekt vad jag  än gör blir till i process- börjar på ett sätt- slutar många gånger på ett annat!

MEN

oj oj OFFE
vilken tid
vilket jobb men  nu så
är min OFFE klar.

varför sån tid?
Ja OFFE i sig har  " bara " tagit 1,5 år
MEN
 först stickar jag en kofta som jag  inte tyckte blev bra,
psst...som jag påbörjade våren 2010

repar upp den och hittar Offe
som jag inte prioriterat...


 

men 
i varje fall NU är den klar! Här syns även en närbild på knäppningen en sjalnål lindad med samma rosa garn som kanten

För ett år sedan gjorde jag ett inlägg om stickprocessen läs här om du vill


OFFE är tänkt att ha som en schal- dvs ett skönt lätt och värmande plagg att ha hemma 
den håller måttet- jag har haft den färdig några dagar nu och den värmer gott!
Garn: 3 nystan Zauberball från Schoppelwolle
Stickor:  4,5




"Du har väl all tid som helst kan jag tro"
en gammal indianhövdings svar till den som hade brist på tid




6 kommentarer:

Kikki Ragnarsson sa...

Snygg och vilket smart sätt att fixa en matchande sjalnål.

Annika sa...

Mycket tjusig! Min ligger till sig :)

Gudrun sa...

Slutet gott...och väldigt läcker!
Nålen är ju pricken över i:et-
kram

Ullis sa...

Åhh vad snygg den är! Gillar färgen och tycker den passar dig så bra! Kramar Ullis

Katarina sa...

Rosa kantningen och sjalnålen blev helt perfekt till! Fiffiigt med sjalnålen! Snygg kant, hur har du gjort den? kram Katarina

disa sa...

Åh, så fiiiin!! =)