ANNICKAS BYRÅ

ANNICKAS BYRÅ
ALLT FÅR PLATS I MIN BYRÅ- DET FINNS HUR MÅNGA LÅDOR SOM HELST!

16 feb. 2013

Workshop

Stumpwork

Igår var jag på en workshop som Canvas anordnade på Syfestivalen i Stockholm.
Fick en inblick i Stumpwork ett broderi med anor från  1700 talet


Här är min lilla nyckelpiga på promenad längs det handfärgade tyget i sällskap med en larv...
Nja egentligen skulle det vara ett  blad men man kan inte få allt att likna det man vill...

Bladet /larven är broderat som en väv. Jättekul stygn - måste prövas mer!

Om du blir sugen så finns det en liten bildserie här  som visar dig hur du broderar en liten kanin...
Jag hittade den på needle and works hemsida. 
Den är ioförsig mer avancerad än min nyckelpiga... 
men varför inte?


"
Maria Nyckelpiga,
flyg öster, flög söder,
flyg hem till dina bröder,
så får vi mat och kläder.
Flyg, flyg, flyg!
 



3 kommentarer:

Lizzan sa...

Sicken söt nyckelpiga och larv ;)
Kram Lizzan

Gudrun sa...

Vilka gulliga små djur du skapat.
Kram Gudrun

Katarina sa...

Bra att kunna vara flexibel:-)) Tycker dina små insekter blev jättefina! Det kanske blir ett framtida stygn för "Mina Stygn" då? kram Katarina